Внутрішня політика

Причина поширення тютюнокуріння - нікотинозалежність чи ритуальна поведінка?

19.11.2015

19 листопада в Міжнародному центрі перспективних досліджень пройшов круглий стіл та тему «Дихай вільно: захворювання легенів та тютюнокуріння».

 

В його роботі взяли участь Микола Поліщук, екс-міністр охорони здоров'я, д.м.н., професор,  Наталія Рингач – д.н.держ.упр., г.н.с, Інститут демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України, Анатолій Ячник – професор НДІ фтізіатрії і пульмонології НАМН України, Галина Бекетова – професор, завідувач кафедрою дитячих і підліткових хвороб НМАПО ім.П.Л.Шупика, Анатолій Макаров –  професор кафедри торакальної хірургії та пульмонології НМАПО ім.П.Л.Шупика та Віктор Лозинський – к.м.н.,  лікар-санолог Київського міського центру здоров’я.

Чим ми дихаємо? Якість життя - це великою мірою стан наших легенів. Тютюнокуріння - головна причина розвитку раку легенів і третій фактор, що спричинює інсульти курильщиків. 
Науковці визначили, що причина цього - продукти горіння тютюну. Чи є альтернатива, як привчити українців до здорового способу життя, як зменшити залучення дітей та підлітків до шкідливих звичок, зрешто, як забезпечити здорове та повноцінне у репродуктивному сенсі майбутнє для української нації - про це йшлося на круглому столі.

На засіданні йшлося про розрахунки втрат в Україні через смертність  від окремих причин, з акцентуванням на тих причинах, які прямо або опосередковано зумовлені тютюнопалінням. Так, абсолютна кількість втрачених років потенційного життя внаслідок передчасної смертності від всіх причин становила більше трьох млн. людино-років (3 133 649). Показник (індекс) втрачених років потенційного життя внаслідок передчасної смертності становив у 2013 р. 7895,34 на 100 тис. відпов. населення. При цьому абсолютну більшість втрат (понад 70%) обумовлено чотирма основними класами – зовнішніми причинами, хворобами системи кровообігу, новоутвореннями і інфекційними та паразитарними хворобами (перераховано за значущістю). За підрахунками Інституту демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН Україниу 2013 році за рахунок смертності від всіх хвороб органів дихання до досягнення 65 років було втрачено 117075 людино-років недожитого життя, або близько 4% всього масиву втраченого через передчасну смертність потенційного життя. Відносно невеликий відсоток зумовлено тим, що ці захворювання мають тривалу експозицію в часі, розвиваються повільно і призводять до смертельних наслідків у відносно старшому віці. Одначе якщо взяти до уваги, що пересічний українець в середньому має трудовий стаж 30 років, ці втрати можна порівняти з тим, що за рік суспільство не отримало внесок (від початку до кінця трудової діяльності) близько 3 тисяч громадян, тобто пожиттєвого продуктивного внеску мешканців невеликого населеного пункту.

Також експерти зауважили, що значна частка смертних випадків у результаті серцево-судинних хвороб, раку легенів та смертей внаслідок зовнішніх причин також спричинено тютюнопалінням, так що кількість недожитих років потенційного життя через вживання тютюну в Україні значно вища. Так, є дані, що чверть всіх серцево-судинних смертей зумовлені цією шкідливою звичкою.

Як зазначалося, хронічна обструктивна хвороба легень входить у десятку найважливіших причин смерті не лише за кількістю смертей, але з за обсягом недожитих років потенційного життя. В сумі з основними серцево-судинними захворюваннями та раком легень вони детермінували практично половину всіх втрат.

Частка смертністю від раку органів дихання складає 37,1 випадки на 100 тисяч населення  або 2,5%, однак у групі населення працездатного віку відсоток менший (0,3%), адже онкологічне захворювання зазвичай розвивається у більш старшому віці. Найвищі рівні захворювання спостерігалися у 2013 р. у західних областях (Волинській та Тернопільській). Також високими були показники у промислових регіонах з вищими рівнями забрудненості повітряного середовища, однак не настільки, як можна було б очікувати. Експерти пояснили це тим, що хронічна патологія легень зазвичай розвивається довго, впродовж значного часу, та найбільш проявляється у відносно старшому віці. Це ж стосується раку легень, який також характеризується тривалою експозицією. Натомість той же чинник тютюнопаління може спричинити більш ранню смерть від серцево-судинної причини. Постаріння населення виступатиме як чинник зростання поширеності хронічної патології легень – адже чим довше людина проживе, тим ймовірніший розвиток цього захворювання, яке детермінуватиме смерть. Це стосується і раку легень.

Таким чином, експерти підсумували, що в нашій країні спостерігається превалювання тютюн-залежних хвороб як причин смерті, що зумовлює провідну роль цієї патології у формуванні реальних і потенційних втрат внаслідок смертності. Хвороби, прямо чи опосередковано пов’язані з тютюнопалінням, здійснюють основний внесок у формування показника втрачених років здорового життя в Україні.

На засіданні велика увага експертів була приділена досвіду європейських країн по зниженню розповсюдженості тютюнопаління. 

Наприклад, У Великобританії для потреб охорони здоров'я науковцями з Королівського коледжу та Університету королеви Марії був зроблений спеціальний огляд, опублікованими у серпні 2015 р. на офіційному державному сайті Public Health England (PHE). Згідно з цим оглядом, електронні сигарети є приблизно на 95% менш шкідливими, ніж куріння; однак майже половина населення (44,8%) не усвідомлюють цього.

Також відсутні жодні докази, що електронні сигарети діють в якості маршруту залучення до звичного куріння дітей і некурящих. Так, майже всі з 2,6 млн. дорослих у Великобританії, що повідомили про використання електронної сигарети, є поточними або колишніми курцями, більшість з яких використовують пристрої в якості допомоги у припиненні тютюнопаління, або для запобігання повернення до сигарет.

Експерти погодились, що E-сигарети можуть стати своєрідним «перемикачем» у сфері охорони громадського здоров'я, зокрема, за рахунок зниження величезної нерівності стосовно стану здоров'я, викликаної фактом куріння тютюну, також експерти незалежного огляду доказів зробили висновок, що, наряду з тим, що електронні сигарети значно менш шкідливі для здоров'я, ніж тютюн, вони мають вагомий потенціал в якості засобу допомогти курцям кинути палити.

В Італії, на відміну від України, немає національних програм з профілактики раку легень. Держава не виділяє коштів для компенсації вартості лікування з приводу позбавлення від нікотинової залежності. Велика кількість методів профілактики раку легень залишається у сфері діяльності наукових фондів і некомерційних організацій. Так, Італійська асоціація з вивчення раку та Європейський інститут онкології беруть активну участь у зборі коштів для проектів, розроблених з метою профілактики, діагностики та лікування раку легень. Центр профілактики та лікування тютюнової залежності (Centro per la Prevenzione e Cura del Tabagismo; CPCT) був створений у 2001 р., на базі однієї з клінічних лікарень Університету Катанії. Через кілька років Фонд навчальних клінік став частиною італійської мережі Оцінки технологій охорони здоров’я (Health Technology Assessment; HTA) і Центр профілактики та лікування тютюнової залежності отримав новітню амбулаторну клініку. Нині лабораторна і клінічна діяльність CPCT проводиться вже у двох окремих навчальних клініках.

Протягом найближчих п’яти років FDA, Національний інститут здоров’я (NIH) і Національний інститут по зловживанню наркотиками (NIDA) планують витратити 273 млн $ на фінансування науково-дослідницьких програм з вивчення впливу тютюнових смол на здоров’я людини. Пан Полоза вважає, що потрібно скористатися цим шансом, щоб запобігти відтоку розумового потенціалу молодих учених країни. Дослідження визначать небезпеки, пов’язані з продуктами зниженого ризику, і дадуть змогу просунутися в їх нівелюванні за допомогою встановлення належного контролю якості та стандартів.

В Італії цигарки коштують дорого, паління в громадських місцях і реклама заборонені законом, але палить 22-23% населення. Нещодавно в Італії відбулася «революція» у світі електронних цигарок: у 2013 р. спостерігалося раніше не бачене зниження споживання звичайних цигарок — на 8%. Але уряд увів податок на електронні цигарки і наклав регуляторний тягар, в результаті індустрія нікотинових продуктів зниженого ризику потрапила в колапс. Відбувся банальний конфлікт інтересів: в Італії, як і в багатьох інших країнах, уряд отримує дохід з акцизного податку на цигарки і втрачає надходження, коли люди відмовляються від тютюнопаління.

Експерти зазначили, що продукти з вмістом нікотину, такі як жувальна гумка або пластир, можуть полегшити абстинентні симптоми, забезпечуючи організм невеликими дозами нікотину. Існують переконливі докази, що антитютюнові препарати підвищують шанси на успішну відмову від паління вдвічі або навіть утричі. Альтернативний метод, рекомендований лікарями для завзятих курців, — це препарати без вмісту нікотину (бупропіон SR і вареніклін). Вони також ефективно зменшують потяг і полегшують абстинентні симптоми.

На думку вчених, тільки 20% курців є нікотинозалежними. Решта – залежні від ритуальної поведінки. Недостатньо однієї заборони тютюнопаління – потрібна ідеально безпечна альтернатива.

 

Презентація Наталії Рингач – д.н.держ.упр., г.н.с, Інститут демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України;

Презентація Галини Бекетової – професора, завідувачки кафедрою дитячих і підліткових хвороб НМАПО ім.П.Л.Шупика;  

Презентація Анатолія Макарова –  професора кафедри торакальної хірургії та пульмонології НМАПО ім.П.Л.Шупика;

Презентація Віктора Лозинського – к.м.н.,  лікаря-санолога Київського міського центру здоров’я.

Публікації за пріоритетом «Внутрішня політика»
Внутрішня політика

МЦПД презентував 101-й випуск вісника «Inside Ukraine»

У середу, 26 січня, МЦПД провів традиційний щомісячний брифінг для дипломатичних місій. Цього разу брифінг відбувся в офісі Міжнародного центру перспективних досліджень, де обговорювалися загрози та виклики дестабілізації в Україні. Під час заходу старший радник Міжнародного центру перспективних досліджень Василь Філіпчук, український дипломат Олександр Чалий, а також експерти МЦПД Анастасія Галушка, Микола Капітоненко та Єгор Киян презентували 101-й випуск вісника «Inside Ukraine». МЦПД обговорив із дипломатами політичні, безпекові та економічні загрози та виклики, які стоять перед Україною, зокрема можливість нового російського вторгнення. За додатковою інформацією, замовленням, розглядом питання та ознайомленням з умовами підписки звертайтесь на e-mail: [email protected]

27.01.2022
Внутрішня політика

Експертна дискусія «Економічні та банківські реформи для європейської інтеграції України» (АНОНС)

Міжнародний центр перспективних досліджень (МЦПД) у партнерсті Henry Jackson Society проведе експертну дискусію на тему «ЕКОНОМІЧНІ ТА БАНКІВСЬКІ РЕФОРМИ ДЛЯ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ», яка відбудеться 20 грудня о 17:00 (за київським часом) в онлайн форматі в Zoom. Посилання для участі: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_imT6teDhS7W6O0euLvFcMg З часу підписання Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом у 2014 році, країна запровадила широкий спектр реформ щодо своєї інтеграції згідно Угоди про глибоку та всеосяжну вільну торгівлю (DCFTA) та досягнення безвізового режиму з Шенгенською зоною. Однак, незважаючи на позитивні досягнення, є ряд «сліпих зон». Банківський сектор також був важливою сферою, де відбулися ці реформи, і його капітальна перебудова сприяла боротьбі України з корупцією. Підвищення спроможності банків ефективно запобігати фінансовим кризам та надавати послуги розглядається як необхідна передумова успішної економічної політики. Водночас, вплив проблемних факторів глобальної пандемії, зокрема уповільнення темпів зростання світової економіки та карантинні обмеження в країні, вплинули на банківський сектор України. На панелі обговорюватиметься, які сфери реформ необхідно вдосконалити в рамках європейської інтеграції України. Запрошені експерти, представники банківського сектору та зацікавлених організацій та установ окреслять поточний стан реформ та охоплять такі питання: • Які основні успіхи та невдачі ключових економічних реформ в Україні на шляху до ЄС? • Які основні економічні досягнення 2021 року та прогноз на 2022 рік? • Чи є «сліпі зони» нинішніх реформ? • Які результати довгострокової банківської реформи? • Чи є нинішнє керівництво НБУ ефективним і незалежним? • Чи зможуть банки стати рушієм української економіки та допомогти подолати прогалини в економічному розвитку?

16.12.2021
Внутрішня політика

Голосування до Держдуми РФ на окупованих територіях: політико-правові та безпекові аспекти

У п’ятницю, 24 вересня, в Одесі відбувся круглий стіл «Вибори без вибору»: проведення голосування до Державної Думи Російської федерації на тимчасово окупованих територіях України: політико-правові аспекти та наслідки для безпеки регіону». Захід організований та проведений Міжнародним центром перспективних досліджень. В круглому столі прийняли участь: Ярослав Католик – модератор круглого столу, регіональний координатор «Міжнародного центру перспективних досліджень»; Ольга Айвазовська - голова правління Громадської мережі ОПОРА, координатор політичних програм; Ігор Петренко – директор департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень; Віталій Андрієвський – директор Інституту ефективної політики (Республіка Молдова), доктор історії; Анатолій Бойко – голова Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України»; Артем Філіпенко – завідувач відділом досліджень Придунайсько-Чорноморського регіону Національного інституту стратегічних досліджень, Сергій Братчук – голова Громадської ради при Одеській обласній державній адміністрації, директор Південного філіалу Українського центру соціальної аналітики. Під час заходу експерти обговорили особливості та правові наслідки організації та проведення виборів до Державної думи Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України – Автономній Респібліці Крим та окремих територіях Луганської та Донецької областей, а також в Придністровському регіоні Республіки Молдова. Учасники круглого столу погодились із тим, що виборчий процес в Російській Федерації проходив без дотримання демократичних принципів, свободи слова та при відсутності рівних можливостей провладних та опозиційних політичних сил здійснювати агітаційну кампанію. Крім того, владою Російської Федерації масово використовувались технології фальшування результатів виборів, про що свідчать повідомлення самих російських ЗМІ. У зв’язку з обмеженням можливості міжнародним організаціям, зокрема ОБСЄ, направити спостерігачів на парламентські вибори, говорити про прозорість та легітимність виборів не доводиться. Експерти наголосили, що організація та проведення виборчого процесу на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України – Автономній Республіці Крим, місті Севастополь та окремих районах Луганської та Донецької областей – в черговий раз продемонстрували, як політичне керівництво РФ нехтує нормами міжнародного гуманітарного права та зобов’язаннями в рамках багатьох міжнародних договорів. Видача українським громадянам паспортів РФ в обхід Конституції та законів України, а також примушування українських громадян брати участь в незаконному голосуванні грубо порушують державний суверенітет України та спрямовані проти територіальної цілісності України. За таких умов проведені Російською Федерацією вибори на тимчасово окупованих територіях України є незаконними та нелегітимними, а їх результати не можуть мати жодних юридичних наслідків і не можуть визнаватися світовою спільнотою. «Виборів, як конкурентного демократичного інституту, в Російській Федерації не відбулося. Що нам робити в ситуації, коли частина територій по факту інтегровано в політичне середовище Російської Федерації!? Ми знаємо, що, по офіційним даним, 611 тисяч людей на окупованих територіях окремих районів Донецької та Луганської областей отримали паспорти РФ. І близько 360 тисяч взяли, начебто, участь у виборах. Дані цифри варто ставити під сумнів, особливо щодо тієї категорії громадян, що брали участь в голосуванні в онлайн-спосіб», – заявила Ольга Айвазовська, відзначивши, що політична інтеграція є дуже небезпечною для України та свідчить про черговий етап по захопленню українських територій. Ольга Айвазовська висловила надію, що Україна зафіксувала достатньо доказів чергових кроків Російською Федерацією щодо інтеграції окупованих українських територій та порушення нею норм міжнародного права. Вказані докази мають бути представлені на усіх можливих міжнародних майданчиках, зокрема, під час найближчого засідання ПАРЄ. Це має стати аргументом для збереження існуючих та накладання нових санкцій проти Росії та залучених до проведення незаконних виборів осіб. «Ні ОБСЄ, ні ПАРЄ офіційно не спостерігали за виборами в Російській Федерації. Відповідно, їхніх звітів не буде. Отже не буде підстав для невизнання цих виборів. Російська Федерація створила умови, коли ОБСЄ не змогло направити спостерігачів. Начебто через пандемію не можна пустити 500 спостерігачів, а лише 40. Але ОБСЄ на такій великій території просто фізично не зможе 40-ма спостерігачами забезпечити ефективний моніторинг виборчого процесу на всій території Росії», – зазначила Ольга Айвазовська. Директор Інституту ефективної політики (Республіка Молдова) Віталій Андрієвський назвав вибори до Держдуми «спецоперацією по закріпленню влади Путіна». «Насправді, організація виборів у Придністров’ї та на Донбасі є мобілізацією «мін» російського миру, які «розкладені» Російською Федерацією на пострадянському просторі, зокрема, у вас на Донбасі та у нас в Придністров’ї. Росія намагається періодично їх перевіряти, щоб в час «Ч», коли Донбас повернеться під контроль України, люди, які приймали участь у цих виборах і голосували так, як потрібно Росії,  дестабілізували ситуацію в Україні. Аналогічна ситуація і в Придністров’ї», – наголосив Віталій Андрієвський та підкреслив, що Україні та Молдові потрібно розраховувати на самих себе та об’єднатися для пошуку спільних інструментів забезпечення регіональної безпеки. «Проведення виборів на окупованих територіях України не відповідає Мінським угодам та формулі Штайнмайєра. Зате завдяки діям Росії Україна може піднімати питання корекції «Мінську». Ми отримали можливість поставити питання перед країнами, які беруть участь в Нормандському форматі, про те, що Мінськ в його нинішньому стані неможливий для виконання через позицію Росії», – зауважив Артем Филипенко. За результатами круглого столу учасники прийняли звернення до міжнародної спільноти та міжнародних організацій із закликом не визнавати результати виборів до Держдуми РФ на тимчасово окупованих територіях України, Республіки Молдова та Грузії (текст Спільної заяви додається). Детальніше з позицією спікерів та ходом обговорення питань порядку денного круглого столу можна ознайомитись на відеозаписі – https://youtu.be/bqQGTBojgmI.

29.09.2021
Внутрішня політика

МЦПД випустив оцінку місцевих/регіональних заходів за серпень - вересень 2021 року

У цьому бюлетені експерти зібрали цікаві матеріали про заходи, які були реалізовані в різних куточках України, та проаналізували їх вплив на громаду та регіони. Зокрема, оцінили важливий захід, який наблизить Україну до енергетичної незалежності та зменшить залежність від Російської Федерації – це відкриття сховища для зберігання відпрацьованого ядерного палива в Чорнобилі до 30-ї річниці незалежності України. Важливими для наближення України до своєрідної інтелектуальної незалежності є заходи у сфері освіти. Експерти позитивно оцінили запуск шкільного громадського бюджету з метою залучення учнів до розвитку громадського простору та взаємодії з органами місцевого самоврядування міста Тернопіль. Таку практику підхоплюють та впроваджують і інші міста України, що матиме хороший ефект в майбутньому. Також, зважаючи на брак шкіл у великих містах та відсутність хороших умов у закладах освіти в багатьох регіонах країни, ремонт школи в Одесі за підтримки Європейського інвестиційного банку вплине на якість навчання школярів цієї школи та підвищить рівень освіти по закладу вцілому. Експертка з міста Хмельницького на власному досвіді перевірила чи запустили рейковий автобус за маршрутом «Шепетівка - Кам’янець-Подільський», якого так чекали жителі Хмельниччини та запуск якого, за інформацією на офіційному сайті Хмельницької ОДА, є першим прикладом успішної співпраці між органами місцевої влади та АТ «Укрзалізниця». Текст доповнений яскравими авторськими фото потяга. Розробка нового «Порталу відкритих даних» у Дніпрі була оцінена позитивно, проте є ряд зауважень та питань від експертів. Також, цікавим є аналіз роботи Інституту уповноважених осіб із запобігання та виявлення корупції в органах місцевого самоврядування та його вплив на корупційні діяння, який отримав найнижчу оцінку від експертів, але такі кейси варті уваги для того, щоб зробити роботу над помилками та розробити ефективний план дій на майбутнє.   НАЙКРАЩІ ТА НАЙГІРШІ ЗАХОДИ   Назва Якість [-3; +3] Важливість [0%; 100%] Фінальна оцінка [-300; 300] Місце Відкриття сховища для зберігання відпрацьованого ядерного палива в Чорнобилі 2.5 88.33 220.83 I Залучення учнів до розвитку територіальної громади в Тернополі 2.67 81.67 217.78 II Одеса: ремонт школи за фінансової підтримки Європейського інвестиційного банку 2.5 85 212.5 III Приміський потяг з’єднав північ та південь Хмельницької області 2.33 71.67 167.22 IV У Дніпрі розробили новий «Портал відкритих даних» 2 60.83 121.67 V Робота інституту уповноважених осіб із запобігання та виявлення корупції в органах місцевого самоврядування -2.2 60.6 -133.32 VI   Також, дана публікація містить підбиття підсумків з оцінки політик за 2020-2021 рік.   Підсумковий рейтинг заходів за 2020-2021 рік виглядає наступним чином:   Місце Назва Фінальна оцінка [-300; 300] Видання бюлетеня* 1 У Волинській області проведені перші в країні відкриті аукціони щодо продажу бурштину 257,36 3 видання 2 Дегазація Малашівецького сміттєзвалища 228,89 3 видання 3 Відкриття сховища для зберігання відпрацьованого ядерного палива в Чорнобилі 220,83 5 видання 4 Залучення учнів до розвитку територіальної громади в Тернополі 217,78 5 видання 5 У Львівській області запрацювали перші в Західній Україні камери фіксації порушень Правил дорожнього руху в автоматичному режимі 217,78 2 видання 6 Одеса: ремонт школи за фінансової підтримки Європейського інвестиційного банку 212,50 5 видання 7 Розвиток туристичної інфраструктури Івано-Франківщини 208,33 2 видання 8 Відновлення роботи аеропорту в Чернівцях 192,80 1 видання 9 Всю закарпатську деревину продаватимуть через систему ProZorro-Sale 189,60 1 видання 10 Аеропорт в Житомирі готується до реконструкції та прийому міжнародних рейсів 175,00 4 видання 11 Реалізація інвестиційного плану в Бердянському порту 169,72 2 видання 12 Інтерактивні панелі для шкіл Станично-Луганського району 169,17 2 видання 13 Приміський потяг з’єднав північ та південь Хмельницької області 167,22 5 видання 14 Організація  освітнього процесу під час пандемії 162,50 4 видання 15 Міська програма Дніпра щодо сприяння ОСББ 140,56 3 видання 16 Виклики на шляху до впровадження реформ на місцях 140,00 3 видання 17 Створення ГІС-порталу на Херсонщині 130,00 2 видання 18 Погодження співфінансування для Катеринопільського центру первинної медико-санітарної допомоги (Черкаська область) 128,30 1 видання 19 Крюківський вагонобудівний завод: труднощі та подальші перспективи 122,22 4 видання 20 У Дніпрі розробили новий «Портал відкритих даних» 121,67 5 видання 21 Розвиток туризму в Кропивницькому 118,80 4 видання 22 Рівненська територіальна громада й е-квиток 100,00 4 видання 23 Підписано кредитну та грантову угоду Проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів між КП «Спецкомунтранс» та ЄБРР (м, Хмельницький) 96,00 1 видання 24 Миколаївська область: QR-коди для розвитку туризму 80,97 2 видання 25 Найбільші державні прапори із флагштоками 40,83 3 видання 26 Про створення комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Хокейний клуб «Маріуполь» -27,20 1 видання 27 Харківська область: виплати лікарям на випадок захворювання на COVID-19 -70,00 3 видання 28 500 мільйонний кредит для Одеси -80,70 1 видання 29 Робота інституту уповноважених осіб із запобігання та виявлення корупції в органах місцевого самоврядування -133,32 5 видання 30 Сумська область: скасування контролю стічних вод підприємств -204,44 4 видання   Розбір та аналіз заходів, які впроваджують органи місцевого самоврядування є актуальним та важливим фактором для того, щоб визначити їх ефективність – як економічну, так і соціальну. Також, це дає можливість визначити різні сторони заходу та вибудувати стратегію для подальшого прийняття рішень та усунення недоліків. З детальною оцінкою та повним документом можна ознайомитися тут: Оцінка місцевої та регіональної політики розвитку (серпень 2021 - вересень 2021)   *Перше видання знаходиться за посиланням: http://icps.com.ua/assets/uploads/images/files/ineko/local_measures_oct_2020_ukr_.pdf Друге видання знаходиться за посиланням: http://icps.com.ua/assets/uploads/images/files/ineko/local_measures_jan_2021_ukr.pdf Третє видання знаходиться за посиланням: http://icps.com.ua/assets/uploads/images/files/ineko/local_measures_apr_2021_ukr.pdf Четверте видання знаходиться за посиланням: http://icps.com.ua/assets/uploads/images/files/ineko/local_measures_jul_2021_ukr.pdf   **Поточний бюлетень був розроблений в рамках проекту «Зміцнення демократичної стійкості ключових державних інституцій в Україні». Ініціатива здійснюється Міжнародним центром перспективних досліджень (МЦПД) у партнерстві з Інститутом економічних та соціальних реформ в Словаччині (INEKO) та фінансово підтримується за програмою Посольства США в Україні (U.S. Embassy in Ukraine). Проект спрямований на підвищення ефективності державної адміністрації, органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства у сфері створення та нагляду за регіональною політикою. Він також спрямований на підвищення прозорості та незалежності ключових регуляторних та судових органів, а також на підвищення прозорості та фінансової стабільності місцевих органів влади і найбільших державних підприємств в Україні. Головною метою даної публікації є підвищення якості регіонального та/або муніципального регулювання та законодавства шляхом публікації регулярної експертної оцінки соціально-економічних заходів, запропонованих або впроваджених органами місцевого самоврядування в Україні. Метою оцінки є опис та сприяння реформам, антикорупційним практикам, які також можуть бути застосовані й іншими адміністраціями. У той же час, критична оцінка непрозорих та неефективних заходів повинна відрадити представників місцевої та регіональної влади від їх реалізації. Заходи, включені до цього бюлетеня, були визначені та проаналізовані за підтримки експертної ради, яка була відібрана Міжнародним центром перспективних досліджень на основі їхнього досвіду. В цьому бюлетені експерти зібрали 6 заходів, які впровадили місцеві органи самоврядування протягом серпня – вересня 2021 року. window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-122353741-2');

28.09.2021